Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo :: Tamara Frączkowska :: 2017-07-12 20:45:35
Droga do Grandas de Salime

30 września 2016, po nocy spędzonej w alberdze Camino Antiqo w Berducedo, gdzie byłam jedynym pielgrzymem, wyruszam do Grandas de Salime. Jak zwykle Camino wita mnie cudownym porankiem.

Przede mną jeden z najpiękniejszych odcinków Camino Primitivo – tak opowiadają pielgrzymi, którzy szli tą Drogą. I ja przekonałam się, że mieli rację! Po ok. 5 km mijam La Mesę i wędruję dość stromo pod górkę, a potem przepiękną drogą, ostro w dół. Wokół piękne góry, mgły i bardzo niewielu pielgrzymów.

Dochodzę do maleńkiej...

Połowa Drogi - Camino Frances 2017 :: Monikki ... :: 2017-07-08 01:42:22
Ostatni dzień w Santiago

Blog 6 czerwca,

Witajcie, to już ostatnie akordy Camino. Rano jeszcze w Finisterra a mocno przed południem już w Santiago. To takie dziwne pokonać trasę, którą zrobiłam w 3 dni, w 2 godziny. Autobus gnał jak szalony, a może to mi się perspektywa zmieniła :). Ten dzień był przeznaczony na odpoczynek i leniwe łażenie po mieście. Na poczucie atmosfery i wejście w skórę pielgrzyma. Atmosferę Santiago poczułam, ale tej jedności z innymi peregrinos już nie. Coś się zmieniło, zakończyłam pielgrzymkę i ten etap trzeba zamknąć, a otworzyć inny :). W czasie tej wędrówki poczucie celu było jednak tak silne, tak pozytywne i uskrzydlające, że wiem - wrócę na "drogę". Pewnie nie w przyszłym roku i nie na 6 tygodni ale Camino już woła. Myślę sobie, że za 2-3 lata takie 2 tyg. Camino Portugalskie z Porto będzie super. Zainteresowanych zapraszam :). W Santiago było czuć, że już...

Połowa Drogi - Camino Frances 2017 :: Monikki ... :: 2017-07-06 22:56:58

5 czerwca Finisterra uzupełnienie

Blog 5 lipca,

Witam,

Dzisiejsza trasa miała 35 km. Zaczęło się jak zwykle kilkoma kilometrami pod górę. Później w zamian było 10 km szalonego zjazdu do miejscowości Cee. Tam zobaczyłam po raz pierwszy galicyjską plażę i tam powoli zaczęło się przejaśniać, bo pierwsza połowa dnia była bardzo pochmurna i dość chłodna. Aura była sprzyjająca do jazdy, max. 22 stopnie i całkowite zachmurzenie, nawet przez chwilę bałam się, że będzie padać. Udało się fantastycznie z pogodą, przez samą Finisterrą wyszło słońce a niebo stało się lazurowe.  Trasa była najprzyjemniejsza biorąc pod uwagę całe 90 km od Santiago. Tylko przez 3 km było pchanie, resztę z 35 km dało się przejechać. Nie było łatwo ale poprzednie dni były dużo trudniejsze. Po drodze mijałam elektrownie wiatrowe w górkach, fabrykę karbidu, lasy eukaliptusowe i nadbrzeżne miasteczko Cee, gdzie skonsumowałam pyszny koktail truskawkowy i kawkę oraz...

Połowa Drogi - Camino Frances 2017 :: Monikki ... :: 2017-07-05 23:55:43
Zdjęcia 4 lipca

Połowa Drogi - Camino Frances 2017 :: Monikki ... :: 2017-07-05 23:29:23
5 lipca- Finisterra, koniec drogi.

Witam,

Resztę dopiszę jutro bo już bardzo późno, zachód słońca na przylądku Finisterra bardzo malowniczy, słońce zaszło o 22.18 a jeszcze trzeba było wrócić do albergue 4 kilometry.

Dobranoc - M.

Połowa Drogi - Camino Frances 2017 :: Monikki ... :: 2017-07-04 22:33:56
4 lipca Olveiroa

Blog 4 lipca

Witajcie, to drugi dzień rowerowego wyzwania. Tak mi dzisiaj zaświtało, że może za łatwo mi to Camino poszło i teraz to taka dogrywka, żeby mi się nie wydawało, że taka hej do przodu jestem :).  Mam zachować zdrowy rozsądek i nie popaść w samouwielbienie

Co tu pisać o drodze? W kwestii górek było nawet gorzej niż wczoraj bo dystans 33 km. Start był koło 8.00 koniec koło 14.09, czyli mimo wszystko szybciej niż na piechotę.

Z tych 33 km 25 było pod górę, 8 w dół (taka nagroda na koniec). Przez 5 km pchałam rower, to sporo. A jeszcze sakwy i plecak na plecach. Pusty prawie, jednak grzejący dodatkowo.

Mimo wszystko udało się dojechać do miejscowości Olveiroa. Dziura to straszna ale 2 albergue i 3 bary. Nasze schronisko mieści się w zabytkowych zabudowaniach gospodarskich. Ja w stani, jest kamienne poidło i zapach konia, a że upchnęli nas...

Połowa Drogi - Camino Frances 2017 :: Monikki ... :: 2017-07-04 20:46:19
3 lipca zdjęcia

...

Połowa Drogi - Camino Frances 2017 :: Monikki ... :: 2017-07-04 20:27:07
3 lipca w drodze do Fisterry, dzień drugi.

Poniedziałek, 3 lipca

Dzisiaj rano był dalszy ciąg zwiedzania. Plecaki zostały grzecznie w hostelu. Tak wcześnie w Katedrze u Jakuba nie było prawie nikogo. Były dodatkowe przytulasy z Apostołem :) na spokojnie i bez pośpiechu. Jeszcze mu tam symbolicznie naszeptałam. Potem było śniadanko i o 10.00 rozpoczęłam zwiedzanie dachów katedry. Przewodnik opowiadał po hiszpańsku niestety, ale i tak było super. Z bliska widać dlaczego katedra potrzebowała renowacji (mchy, porosty, drzewka, odpadające fragmenty). Mokry klimat robi swoje. Widoki z dachu są super a sama konstrukcja katedry imponująca. Ten sam bilet obowiązywał w muzeum katedralnym, którym jest skarbiec (niektóre eksponaty z XI w.) i piękny dziedziniec. Prosto z muzeum jest przejście do katedry (bez stania w kolejce, do wejścia). O 12.00 zaczęła się główna msza dla pielgrzymów, którzy przybyli rano lub po południu dnia poprzedniego. Jakaś byłam zmęczona i tak...