Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2022-03-09 18:08:22
Dziękuję! Ponad 250 tysięcy otwarć!

Dziękuję, bardzo Wam dziękuję za zainteresowanie moim blogiemheart Ponad 250 tysięcy otwarć! Jestem, szczęśliwa, że znajdujecie tu interesujące Was tematy. Z wielką radością czytam wiadomości od Was i chętnie Wam odpowiadam.

Czym jest dla mnie pisanie tego bloga?angel To utrwalenie moich przeżyć i...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2022-01-28 20:28:51
Dzień 20: Comillas - Serdio

28.IX: Wychodzę z albergue w Comillas przed godz. 8, ale (jak to w Hiszpanii) jest jeszcze dość ciemno. Przede mną tylko ok. 19 km do Serdio. Odległe światła odbijające się w wodzie sprawiają, że droga jest trochę tajemnicza.

Przed El Tejo ścieżka zmienia się w tartanowy chodnik. Zauważyłam, że na del Norte, w różnych miejscach, Camino prowadzi właśnie takimi turystycznymi tartanowymi lub betonowymi ścieżkami.

Dalej Camino wiedzie ładnymi ziemnymi lub...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2022-01-26 23:21:20
Dzień 19: Santilana del Mar - Comillas

27.IX: Wyszłam, z albergue w Santilana, ok. godz. 7, a o tej godzinie jest jeszcze ciemno. Dobrze, że wczoraj sprawdziłam jak przebiega wyjście na Camino, bo po ciemku mogłam się pogubić.

Przede mną było ok. 24 km do kolejnego albergue – w Comillas. To nieduże, municypalne albergue i można było spodziewać się tam wielu pielgrzymów, gdyż następne albergue w San Vicente de la Barquera było niestety zamknięte. Tuż za Santilana spotkałam dwoje Meksykańczyków (z małymi plecaczkami), którzy stali bezradnie na środku ciemnej drogi – nie mieli latarki i nie wiedzieli jak iść. Dzięki mojej czołówce udało nam się, bez trudu, odszukać żółte strzałkiyes

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2022-01-23 19:48:42
Dzień 18: Boo de Pielagos - Santilana del Mar

26.IX: Z Boo do Santilana del Mar można iść na trzy sposoby. Przez Arce i Mogro – to ok. 28 km; bezpośrednio przez Mogro - to ok. 5 km mniej, ale musimy przejść przez most kolejowy, co jest niebezpieczne i po prostu zabronione. Jest też trzeci sposób, który podobnie jak większość pielgrzymów, wybrałam. Przejechałam pociągiem ok. 5 km z Boo do Mogro i dalej już na piechotkę. Przejazd dla pielgrzymów jest darmowy. O tej możliwości dowiedziałam się od Hiszpanki, z którą spałam w pokoju która, jak się okazało, w maju była w KrakowiesmileySympatyczny zbieg okoliczności.

Z Mogro idzie się bardzo przyjemną drogą. Widzimy góry na horyzoncie i są też miejsca, gdzie niespodziewanie naszym oczom ukazują się błękitne wody Zatoki...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2022-01-20 20:57:30
Dzień 17: Santander - Boo de Pielagos

25.IX: Sophie, z którą szłam przez kilka ostatnich dni, wróciła dzisiaj do domu, do Niemiec. Pożegnałyśmy się, wczesnym świtem, bardzo serdecznie i obie odczuwałyśmy smutek z powodu tego rozstaniabroken heart Wkrótce po wyjściu z albergue w Santander spotkałam, jeszcze na ulicach miasta, Chrisa z Kolonii. Trzydziestolatek Chris zaczął swoje Camino w Bilbao. Gdy powiedziałam mu, że ja idę z Irun, był bardzo zaskoczony i gratulował mi wytrwałości i odwagi. Muszę przyznać, że słowa te sprawiły mi przyjemnośćsmiley Razem przemierzaliśmy, dobrze oznakowane Santander, rozmawiając oczywiście...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2021-05-27 20:47:53
Dzień 16: Guemes - Santander

24.IX: Gdy rano wychodziłyśmy z Sophie z albergue w Guemes, powitała nas mżawka, a asfalt lśnił wilgocią.

Asfalt, asfalt i, gdy już zaczęłam kręcić nosem na jego nadmiar, Camino weszło na cudowną nadmorską ścieżkę. Szłam sama nad przepastnym skalistym brzegiem. Z zachwytem patrzyłam na szare, bezkresne wody Zatoki Biskajskiej, na kamieniste plaż epod urwistymi brzegami, na pięknie kwitnące trawy pampasowe i szerokie pola wysokiej kukurydzy.

Rowerowe Camino Agi i Wieśka :: Agnieszka Mitura :: 2021-05-01 14:44:48
Pielgrzymka do Santiago 2017-2019

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z naszej trwającej trzy lata pielgrzymki rowerowej z Warszawy do Santiago de Compostela. Pod poniższym linkiem znajdziecie opisy poszczególnych dni (było ich w sumie 50), wiele zdjęć ilustrujących przebytą trasę, a także ślady GPX do ściągnięcia. Są tam także posty z informacjami praktycznymi.

Camino del Sureste 2018 :: Wiesław Topór :: 2021-04-29 22:13:04
Camino del Sureste 2018

14-15 kwietnia Warszawa – Madryt - Toledo

Długo oczekiwany wyjazd doszedł do skutku, pomimo licznych perypetii, które o mało co wykluczyłyby camino. Samochód zostawiłem w połowie drogi do Warszawy, skąd kursowały busy. Była niestety sobota i liczba busów była ograniczona, dlatego długo wystałem się na przystanku niepokojąc pod presją czasu. Na Dworcu Zachodnim zastałem bardzo długą kolejkę, a pociągi do Modlina kursowały co godzinę. W kolejce stał żołnierz z ogromnym plecakiem, trzy razy większym od niego. Wyposażenie legionisty rzymskiego w porównaniu z nim to błahostka, a...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2020-12-03 18:57:06
Norte Dzień 15: Noja - Guemes

23.IX: Za nami cudowne plaże Laredo, Santona i Noja - dzisiaj odchodzimy od Oceanu i zmierzamy do legendarnego Albergue del Abuelo Peuto w Guemes. Wypoczęte zjeżdżamy, wczesnym rankiem, hotelową windą. Ale zamiast zjechać na poziom wyjścia, zjechałyśmy piętro niżej, na poziom restauracji (zamkniętej o tej porze). Alarm potraktował nas jak… włamywaczkisurprise co oznajmił bardzo głośną syreną! Pojawił się ochroniarz, którego skruszone bardzo przeprosiłyśmy i… ruszyłyśmy w Drogę. Powitało nas wschodzące słońce i rześkie, morskie powietrze.

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo, Norte :: Tamara Frączkowska :: 2020-12-02 12:19:51
Norte Dzień 14: Laredo - Noja

22.IX: Dzisiaj idziemy z Sophie (i płyniemy łódką) do Noja (czytaj: Noha). Znowu dwie drogi do wyboru – na Camino del Norte drogi alternatywne zdarzają się dość często. Dzisiaj jedna droga prowadzi w głąb lądu, przez Colindres. Druga biegnie wzdłuż Oceanu, do Santona, stamtąd łódką i dalej wzdłuż plaży do Noja. Wybieramy ok. 15 kilometrową drogę nad Oceanem i warto było – była naprawdę piękna!

Rano idziemy eleganckim nadmorskim bulwarem i plażą.

Potem wsiadamy...

Chcesz pisać?

Chcecie pisać o swoim Camino? O tym jak się przygotowujecie... jak dojrzewają w Was marzenia o drodze... o tym jak mijają kolejne dni na Camino... o wszystkim czym chcecie się podzielić...? Piszcie swojego CaminoBLOG'a!!!

Wystarczy zarejestrować konto » i możecie zaczynać!