Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo :: Tamara Frączkowska :: 2017-09-25 19:17:09
Saint Jean Pied-de-Port

Wrześniowy, słoneczny dzień 2017 roku w Saint Jean Pied-de-Port we Francji. Pierwszy i… ostatni dzień mojego wyczekiwanego Camino Frances. Stanęłam szczęśliwa na brukowanej uliczce wiodącej do, tak odległego jeszcze, Santiago de Compostela.

Jednak św. Jakub, porywczy Syn Gromu, postanowił nieco zamieszać w moich planach. I zamieszał! Zaistniały okoliczności, które spowodowały, że podjęłam decyzją o powrocie do Polski, do domu. Camino Frances musi jeszcze na mnie poczekać.

Saint Jean Pied-de-Port sprawiło mi niespodziankę, a moje wyobrażenie o tym, tak ważnym dla Camino, miejscu legło w gruzach. Wyobrażałam sobie malutkie, ciche miasteczko, w którym spotkam głównie pielgrzymów skupionych na, czekającej ich, długiej Drodze do Santiago de...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo :: Tamara Frączkowska :: 2017-09-04 10:35:10
Camino Frances 2017

Przede mną Camino Frances z Saint Jean Pied-de-Port! Jestem szczęśliwa i podekscytowana. Mam też trochę obaw, czy poradzę sobie w tej trudnej i długiej 800-kilometrowej Drodze. Plecak spakowany. Serce i dusza przygotowaneheart Ciało, mam nadzieję, też przygotowanelaugh Ruszam jutro!

WSZYSTKO zaczęło się w 2013 roku - Camino Frances z Leon www.caminodesantiago.pl/blog/25/2013/09 Potem trudne Camino Primitivo w 2016...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo :: Tamara Frączkowska :: 2017-08-25 21:45:50
Dalej niż Santiago - Finisterra i Muxia

13 października 2016, po nocy spędzonej w wygodnym 1-osobowym pokoju w Seminario Menor (15 euro) w Santiago, jadę autobusem do Fisterry (miasteczka przed Finisterrą). Zostawiam plecak w alberdze "Cabo da Vila" (12 euro) i ruszam tam, gdzie średniowieczni pielgrzymi szukali muszli nad brzegiem Oceanu Atlantyckiego i nieśli je do swoich domów jako dowód, że dotarli na koniec świata czyli na Finisterrę. Z Fisterry na Finisterrę to niedługa droga (ok. 3 km), trochę chodnikiem, trochę poboczem. Mijam pomnik pielgrzyma.

I oto jestem. Przede mną „koniec ziemi”: skały ostro spadają w głębinę Oceanu.

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo :: Tamara Frączkowska :: 2017-08-22 22:36:06
Santiago de Compostela - moje Miejsce

12 października 2016 - ostatni dzień! Dzisiaj będę w Santiago de Compostela! Bardzo wcześnie wychodzę w ciemność i mżawkę. Z Monte do Gozo do Santiago jest 5 kilometrów (może troszkę więcej). To jest bardzo przyjemna droga, pomimo mżawki, radosna. Wchodzę do Santiago.

Tą samą drogą wchodziłam do Santiago w 2013 roku. Wtedy towarzyszyły mi ogromne emocje. To...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo :: Tamara Frączkowska :: 2017-08-21 21:49:53
Droga do Monte do Gozo

Z albergi w As Seixas wychodzę, gdy jest jeszcze ciemno, ale latarka nie jest już potrzebna. W drzwiach żegna mnie David.

Z As Seixas do Monte do Gozo jest ok. 70 kilometrów. Dzielę tą drogę na 4 odcinki: Melide, Arzua, Pedrouzo i Monte do Gozo.

Do Melide idę jeszcze ostatnie kilometry Camino Primitivo, które żegna mnie pięknymi widokami.

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo :: Tamara Frączkowska :: 2017-08-18 17:53:05
Droga do As Seixas

Rano 7 października 2017, wyruszam wśród mgły, z prywatnej albergi w San Roman da Retorta. Mijam położoną nieopodal maleńką albergę municypalną i wchodzę na piękną Via Romana (Droga Rzymska).

Wokół las, paprocie, wczesna jesień i wszechobecna mgła. Idę całkiem sama. Jest cicho i tajemniczo.

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo :: Tamara Frączkowska :: 2017-08-13 15:48:07
Droga do San Roman da Retorta

Rano 6 października 2016 wychodzę z albergi w Lugo, razem z Holenderką Anne. Anne kończy tu swoje Camino. Idziemy razem do Katedry Santa Maria i przy Bramie Santiago żegnamy się. Będę Annę mile wspominać.

Za Bramą trochę pogubiłam drogę, ale zapytany przechodzień wskazał mi właściwy kierunek – do mostu na rzece Mino. Rzeka była przepięknie otulona mgłą.

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo :: Tamara Frączkowska :: 2017-08-10 13:59:53
Droga do Lugo

Wychodzę z albergi w O Cadavo, gdy zaczyna wschodzić słońce. Piękny, jesienny świt 4  października 2016.

Droga z O Cadavo do Lugo jest łagodna – strome góry zostały już za mną. Tylko jeszcze dość strome podejście tuż za O Cadawo, a potem idę łagodnie, często wśród lasów, paproci i rozległych pól. Wokół widać pierwsze znaki jesieni.

...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo :: Tamara Frączkowska :: 2017-08-07 20:07:03
Droga do O Cadavo

Obudziłam się bardzo wcześnie rano, 3 października 2016, w alberdze „Cantabrico” w A Fonsagrada. Było jeszcze ciemno, a ja już tak bardzo chciałam ruszyć w te strome góry. W alberdze powoli zaczynał się ruch. Po skromnym śniadaniu (takie są najczęściej na Camino) ruszyłam.

Ten odcinek (26 km) okazał się, w mojej ocenie, najtrudniejszy na całym Primitivo. Ale, jak to na Primitivo, w zamian za włożony wysiłek dostajemy cudowne widoki i poczucie własnej dzielnościheart

...

Otwarte Ramiona Mojego Camino: Frances, Primitivo :: Tamara Frączkowska :: 2017-08-01 21:25:49
Droga do A Fonsagrada

Droga z Grandas de Salime do A Fonsagrada nie jest łatwa. To ok. 30 km i strome podejście do Puerta del Acebo. Na początku, przez ok. 5 km, droga nie jest trudna. Jest bardzo ładna z rozległymi pastwiskami i polami.

Gdy tak idę podziwiając rozległe widoki, w głowie powolutku układa mi się plan. Nie chcę korzystać z busa. Chcę czuć ziemię pod stopami! Jednak obawiam się czy poradzę sobie na tym trudnym odcinku do A Fonsagrada. Decyduję, że zatrzymam się na noc w Castro i stamtąd wyślę plecak do A Fonsagrada. Decyzja podjętayes

Chcesz pisać?

Chcecie pisać o swoim Camino? O tym jak się przygotowujecie... jak dojrzewają w Was marzenia o drodze... o tym jak mijają kolejne dni na Camino... o wszystkim czym chcecie się podzielić...? Piszcie swojego CaminoBLOG'a!!!

Wystarczy zarejestrować konto » i możecie zaczynać!