Camino de Santiago

To nie droga jest trudnością... To trudności są drogą...

NOWY! gdzie można zostawić samochód między SJPdP a Pampeluną

NOWY! Autor: slowo | Dodano: 2015-07-25 17:22:32

Na przełomie sierpnia i września br. wybieram się na szlak francuski z rowerem. Do SJPdP chcę dojechać samochodem.

Mam pytanie. Gdzie najlepiej zostawić samochód pomiędzy SJPdP, a Pampeluną, biorąc pod uwagę również dojazd z Santiago.

NOWY! Autor: Joanna | Dodano: 2015-07-26 20:14:13

Niemcy z którymi szłam kawałek w kwietniu zostawili swój samochód w Roncesvalles, ale nie wiemna jakich zasadach.

Pozdrawiam

NOWY! Autor: libero | Dodano: 2015-07-26 20:38:15

Też nie mam doświadczenia z samochodem, ale te informacje znalazłem przez forum anglojęzyczne:

1. St Jean Pied de Port - parkingi pod tym linkiem

Te informacje raczej nie są najświeższe, bo np. podana cena w trzecim przypadku (parking przy mechanice Renault) ma napisane 32euro za tydzień, w postach ludzie już pisali o trochę wyższych cenach (ale poniżej 40euro/tydz.)

Myślę, że tych opcji z roku na rok jest więcej i pewnie z ludźmi prywatnie można zagadywać na miejscu.

2. Roncesvalles - oficjalnie parkingu przy klasztorze nie ma, ale doczytałem, że można się z mnichami umówić mailowo. Mają podobno kilka miejsc parkingowych dla pielgrzymów. Adres mailowy: info@alberguederoncesvalles.com

Z Santiago musisz wrócić autobusami do Pampeluny tak czy siak, obojętnie w którym miejscu zostawisz samochód. I potem ewentualnie dalej rowerem.

Znalazłem jeszcze firmę przewożącą / wypożyczającą rowery. Jak jesteś zainteresowany wkleję linka. W zapytaniu przez stronkę wychodzi, że transport roweru z Santiago do Pameluny / Roncesvalles / SJPDP to 45euro. Bo nie wiem czy w Alsie się płaci.

Pozdrawiam

NOWY! Autor: Wojtekk | Dodano: 2015-07-26 22:11:08

Auto zostawiłem pod murami w SJPP i po 14 dniach było wszystko w porządku (2011r).

Ponieważ był problem z biletami z powrotem dla 2 kolarzy, podróż wyglądała następująco.