Camino de Santiago

To nie droga jest trudnością... To trudności są drogą...

NOWY! Camino del Norte - prośba o rady

NOWY! Autor: Magda | Dodano: 2022-07-16 18:00:27

Dzień dobry!

Z końcem lipca wybieram się na Camino del Norte, start w Aviles. Czy ktoś z Was w ostatnim czasie szedł Camino del Norte? Jak wygląda sytuacja z albergami - czy trzeba je wcześniej rezerwować, czy miejsca powinny być? Czy albergi działają normalnie, czy można spodziewać się jakiś utrudnień (przerwy wakacyjne, ograniczenia covidowe itp)  Jestem całkowicie zielona w temacie, pierwszy raz wybieram się na Camino (to moje wielkie marzenia od dawna) - każda rada mile widziana!

Pozdrawiam,

Magda

NOWY! Autor: Mariusz | Dodano: 2022-07-18 14:50:33

Witam, 

@Magda, jestem właśnie po CdN, szedłem z Oviedo do Aviles i dalej już po szlaku. Początkowo szedłem w ciemno, nie było problemów z albergami. Jednak doszedłem do wniosku że jednak lepiej rezerwować z 2-3 dniowym wyprzedzeniem, i mieć pewność miejsca bez względu kiedy się przyjdzie. Czasami było to na wyrost, gdyż były wolne miejsca, ale...róznie może być. Sierpień to miesiąć urlopów na zachodzie. Na pewnie trzeba rezerwować końcowe etapy, gdy dojdziesz do CF. Generalnie nie ma problemów z albergami, praktycznie wszystkie są otwarte, nie ma ograniczeń, waruniki bardzo dobre, jest wyposażenie w kuchniach, hospitaleros pomocni. Rezerwacje dokonywałem na Bookingu, lub pisząc do alberg, można dzwonić. Rada: zapowiada sie bardzo upalnie, także trzeba mieć zapas wody ze soba. Reszte ogarniesz bez problemu. Gdyby Cię interesowało coś szczególnego, pytaj. Dobra decyzja co do wyboru Camino...WARTO. 

pozdrawiam i Buon Camino

NOWY! Autor: Minimalista | Dodano: 2022-07-18 20:53:25